tisdag 22 april 2008

Grattis Iksu, fantastisk insats.

Bilden snodd från innebandy.se och fotot har Stefan Svensson tagit.
Nu får man väl stå där med lång näsa igen. Trodde absolut inte att Iksu skulle vinna sm guld. Inget tydde hellre på det under matchen. Till explosionen kom och 4 raka mål gjordes.
Jag tror att det är i dessa lägen Curt Söderström är som mest värdefull. Där kommer nog saknaden vara som störst när han nu försvinner till nya uppgifter.
Återigen måste jag erkänna att Namita Andersson (bilden) är helvittes mycket bättre än vad jag trodde hon hade talang för. Har sett henne som ungdomspelare i Holmsund flera gånger.
Umeå City anmäler intresse för att värva Carlbom, Ahlm, Wallgren och Lingon.
De 3 förstnämnda har kontrakt med Dalen och Citys intresse måste väl ändå bara vara för att retas. För inte tror man väl att Urban skulle släppa spelaran utan vidare. Övergångsumman skulle säkerligen ställas så högt att det inte finns en chans att värva över dom. Lingon däremot kan dom lyckas med, men vad jag förstår så är han i stort sett överens med Ersboda.
Uppenbarligen är det roligt att skicka falskrykten, ett som jag publicerat är att Simon Ståhlberg skulle vara klar för en ledaroll i City. Det stämmer alltså inte, Simon jobbade för City under Umecupen men något ledaruppdrag är han inte klar för.

All star team forwards.
Det var enormt svårt att hitta 3 forwards till mitt all star div 3 herrar.
Men först fastnade jag för Joakim Hagenmalm eller Bagarn som han kallas. I de matcher jag sett SSK så har han varit outstanding.
Center måste Gustaf Sundell bli. En spelare med enorm karaktär och är den som symboliserar UIK andan. Gurra är en fruktansvärt bra ledargestalt i UIK:
Marcus Sundelin Sandåkern får sista platsen. Enormt duktig spelare som också varit enormt bra när jag sett honom spela. Men Marcus satsar förmycket på fotboll, kanske det blir ändring nu till div 2 säsongen.
Självklart finns det spelare i Övik och Ske-å lagen som borde varit med, ex Joakim Nilsson Clemens och Rasmus Karlsten Gamla Stan men dom har jag inte sett spela så dom kan jag inte ta med. Patrik Andersson UIK imponerar också, likaså en av mina favoriter Fredrik Ottoson Thoren.
Nu blir det nog lite bloggat, det händer inte så mycket just nu i innebandyn. Jag får fortfarande flera mail men många är lite för kontroversiella för att ta upp. Sedan finns det rykten som troligen är helt tagna ur luften. Men håll koll, helt plötsligt kanske det händer något jag bara måste skriva om.
-Ha en bra sommar Ingrid och fortsätt blogga. Jag ska läsa den.
-Hoppas alla sjuksköterskor lyckas i sin strejk. Så att dom får den lön dom förtjänar. Håller på er.

Inga kommentarer: