torsdag 27 december 2007

Pinsamma människor


Daniel Rojas, 771003, Röbäcks IF, har anmälts till bestraffning i samband med matchen Röbäcks IF -GUIF, den 2007-11-03 i Div 4 Södra Herrar. Disciplingruppen beslutar att diskvalificera Daniel Rojas från att delta i tävlings- eller uppvisningsspel i innebandy, både som spelare och ledare, enligt (RF stadgar Kap 14 paragraf 6) på grund av missfirmelse av funktionär.(RF stadgar, Kap 14 paragraf 2.7) under perioden 2007-11-16 till och med 2007-11- 25 motsvarande 1 match.

Hans Forssèn, 610821, Sandåkerns SK, har anmälts till bestraffning i samband med matchen Thorengruppen SK-Sandåkerns SK, den 2007-11-11 i Div 3 Herrar. Disciplingruppen beslutar att diskvalificera Hans Forssèn från att delta i tävlings- eller uppvisningsspel i innebandy, både som spelare och ledare, enligt (RF stadgar Kap 14 paragraf 6) på grund av missfirmelse av funktionär.(RF stadgar, Kap 14 paragraf 2.7 ) under perioden 2007-12-16 till och med 2008-01-31
Det har varit väldigt mycket skriverier om ledare inom hockey som kläckt ur sig den ena pinsamheten efter den andra. Konstigt att man ska tillåtas vadsomhelst inom idrott. Vanligt jävla hyfs ska man visa även om man håller på med idrott.
Daniel Rojas som jag kallade för hjärnsläpps spelare visar återigen att han borde lägga ner sin karriär som spelare. Han har sparkats från Söder pga dålig attityd (även från Sävar??), nu ska han spela i Röbäck där det finns ungsomsverksamhet. Fin förebild.
Hans Forssen är ordförande i Sandåkern och har tydligen kläckt ur sig något väldigt intelligent under matchen mot Thoren. Jag var där men såg ingenting. Men Olle Eliasson som anmälde honom gjorde det inte för skojs skull. Så det är säkert befogat med anmälan.
Vad jag vet är detta de första avstägningarna som VIBF beslutat om, rätta mig om jag har fel.
Jag tycker det är bra, man ska inte få uppträda hur som helst. Framförallt funktionärerna måste alla vara rädda om. Domarkrisen är stor. Ska då korkade ledare/spelare skrämma bort de domare innebandyn har då blir det riktig kris.
Har i år sett en del nya domare som jag inte kan namnen på och jag tycker det sett riktigt bra ut.
Vill avsluta med en verklig God Jul och Gott Nytt År till alla domare. I stort sett gör ni alltid ett bra jobb.

DM. Turneringen som ingen bryr sig om..... Tydligen är inte damfinalen 2007 spelad. Precis, ingen bryr sig om DM.

Inga kommentarer: