fredag 14 december 2007

Rätt så väntat

Bilden från savaribf.com
Sandåkern och Thorengruppen håller sina försprång på 9 poäng före lag 3 som nu är Gamla Stan. I botten är det väldigt tätt, Clemensnäs är akterseglade och kommer säkerligen att åka ur. Men vem följer med till div 4?
Trodde på Täfteå, men efter matchen "Slaget om Sävarådalen" så är jag tveksam. Täfteå spelade bra, väldigt diciplinerat vilket jag aldrig sett Täfteå göra förut. Man väntade helt enkelt ut Sävar och kontrade så fort tillfälle gavs. Sävar hade väldigt mycket bollinnehav under första perioden men kom aldrig till avslut. Sedan när Täfteå gjorde 0-2 i andra föll Sävar ihop fullständigt.
Men återigen måste jag säga:STOR eloge till Sävar som försöker göra ett matcharrangemang.
Väldigt roligt att se, line up, tävlingar och fullt med ungdomar på läktaren. Detta gör att jag verkligen hoppas att Sävar håller sig kvar, det är åtminstone organisationen värd. Om fler lag årminstone försökte så kanske intresset för innebandy skulle öka. Sporten är underhållande helt klart.
6 lag inom 4 poäng i botten (om jag förutsätter att Vindeln får behålla sina 3 från den avbrutna matchen) Vilket gör varje omgång enormt dramatisk.
Jag tror att det blir Clemens och något av Vindeln eller Övik som åker ur.
-Förbundet HALLÅ vilket resultat blir det i matchen Vindeln-Obbola????
- i div 2 herrar så verkar Ersboda trots allt rycka upp sig och utmana om seriesegern. Vinsten mot Rig var imponerande. Det finns kvalitet i laget helt klart. Skulle vara riktigt roligt med Ersboda i div 1. Men är föreningen beredd att stå för kostnaden?
-Umeå City fick en tidig julklapp, Mikael Eriksson tillbaka. Vässar laget ännu mer. Hoppas verkligen att man håller ihop hela säsongen.
-Dam 1an har blivit 2 serier, en topp med 4 lag och en botten med 6 lag. Umeå City eller Rig vinner serien, men mest troligt Umeå City. Hur ska Rig trassla sig ur denna situation?? Laget vinner nog serien om man vill. Är det i kvalet man ska lägga sig? Eller vill dom gå upp?
Jag blir förvirrad......... Vi tränar för att förlora serien inte att vinna...... Vi ska slå många gröna passningar inte röda...... Jaja laget är jäkligt bra, det är då säkert. Men OM man skulle gå upp finns organisation för att spela i högsta serien??? När jag varit på Rigs matcher så är det spelare som sköter sek, supportrarna är få.
-Dam 2an har en väldigt intressant match i helgen, Holmsund-Söder, Sista tåget för Söder. Förlust och man kan glömma kval till 1an.

Inga kommentarer: