söndag 2 mars 2008

City till superligan

Bilden från umeacity.se
Vi får gratulera Umeå City som tagit steget upp till superligan. Vilka härliga derbyn det blir nästa år. Hoppas City får ihop ett slagkraftigt lag så att dom slipper vara strykpojkar.
I superligan fortsätter Dalen att blanda och ge, förlust igen. Men i slutspelet blir dom farliga, visst har ni hört det förut.
Ersboda vann div 2 norra. Vilken helg för förortslaget. Damerna vinner över Sävar och håller sig kvar i ettan. Herrlaget vinner 2an och spelar i div 1 nästa säsong. Ersboda som förening är verklgen värd denna framgång. Väldigt bra ungdomsverksamhet. GRATTIS !!!!
Sandåkern och Thoren till kval till div 2. Vet inte hur kvalet spelas. Det sägs att Sandåkern möter Härnösand och Thoren möter K4 från Arvidsjaur. Är det så då är det fördel Sandåkern.
Tror att K4 är betydligt bättre.
Ni minns väl mitt tips i början på säsongen. Någon krypning från Musköten till Vildmanna blev det aldrig. Självklart hade jag gjort det om jag tippat fel.
Mera kval. Rig kvalar till elit på damsidan. Ska dom verkligen gå upp?? Följer kvalet och efterspelet med spänning.
Mera kval. Holmsund och Hammarängen kvalar mot Sangis och Årsta. Fri lottning, Årsta blir nog väldigt tufft medan Sangis troligen får ses som en mycket lättare lottning.
Nu blir det troligen inte fler blogginlägg på ett tag, åker till Stockholm på jobb i veckan. Vet inte om jag får tillgång till internet där jag ska bo. Åter innan påsk hoppas jag.
Oj, avslöjandet då. Det kommer, lovat är lovat.

Inga kommentarer: