måndag 29 oktober 2007

En innebandyfri helg

Niklas Blomberg Sävar gör ett av sina straff mål mot Örnsköldsvik.
En jävla influensa däckade mig i helgen, har legat under täcket sedan onsdag i förra veckan. Så någon innebandy live blev det inte. Försökte följa på webben vad som hände, men det var ganska svårt. En stor eloge till Sävar som hade direkt rapportering med bilder och matchändelser. Niklas Blomberg eller Blomman som han kallas, gör 2 mål på straff vilket är mycket imponerande och visar att han är en stor målskytt. Som jag sagt tidigare så spelar nog Blomman högre upp i seriesystemet nästa år, mao inte i Sävar. Vilket lag värvar honom?
Resultaten i Div 3 herrar var förväntade. Men förvånande är att UIK fortsätter hålla rygg på toppen. Patrik Andersson född 90 (tror jag) imponerar med 10 mål hittils. 16 mål av Thorengr. imponerande eller otroligt svagt av Gamla Stan? Vet inte troligen både och. Men i div 3 herrar skulle man nog utan risk göra en Glenn Hysen, jag kryper på knä från Musköten till Vildmanna hallen om inte Sandåkern och Thorengruppen blir 1a och 2a i serien.
Div 1 damer bjöd på en skräll, trodde definitivt inte att Ersboda skulle torska mot Östersund, dessutom klart. IKSU ungdom imponerar och jag ska försöka ta mig till Sävar på torsdag för att se laget ta sin 4e raka seger. Dilles småbrudar verkar återigen bli ett topplag. Men när tar dom sina förluster så att dom slipper kvalspelet?
I Div 2 damer fortsätter Holmsund och Hammarängen med att vara obesegrade. Söder och Örnsköldsvik skuggar och är de enda hoten som finns mot H lagen.
När det gäller elitlagen så producerar IKSU i vanlig ordning mål i massor, men är det inte så att motståndet är relativt svagt. Räcker det mot Balrog och Rönnby och övriga topplag. Jag tror inte det. Ingen final i vår. Dalens damer har börjat lite trögt men mitt tips kvarstår, det blir slutspel denna säsong.
Dalen herrar verkar verkligen inte vara på topp. Ännu en förlust. Vad är felet? Ja inte vet jag. Men är Fredrik Hörnqvist verligen en matchvinnar målvakt? Jag har sett Dalen ganska många gånger men är inte så imponerad av Hörna. Visst är han bra men saknas inte det där sista för att han ska kunna bära Dalen långt i år? Bröderna Hofbauer 1 mål och 2 ass tillsammans är dåligt. Peder Boden har bara gjort 1 mål hittils. Det är väl bara Ketil Kronberg som producerar.
Men jag tror att det vänder, slutspel är givet. Får väl ta mig en kryptur till om man inte klarar det.
Div 4 herrar har dålig matchrapportering, men om man ska tro VK så förlorade GUIF oväntat mot Strand. Vildmännen spelade nog inte i helgen... Eller är resultatet inte rapporterat.
I Div 2 herrar verkar Frösö starkt. Ersboda och Söder hakar på i toppen men Hörnefors och speciellt Spöland verkar få tungt. Hoppas verkligen att lagen tar sig samman och vänder skutan.
Tyvärr så tror jag inte Spöland fixar det men Hörnefors borde ha kunnande att göra det. Har man samarbetsavtal med Dalen? Tror inte att dom har det, tror att jag läst att Sandåkern har samarbetsavtal med Dalen denna säsong. Ifjol fick Hörnfors några poäng som gjorde att man höll sig kvar med hjälp av Dalen förstärkning.
Igen måste jag säga: Max Wahlgren 18 poäng på 5 matcher....... Imponerande för en gallerspelare......... Måste verkligen åka och se honom live igen.

Inga kommentarer: