fredag 15 februari 2008

2 avgöranden på söndag

Missade totalt att Sävar-Sandåkern var flyttad till torsdag. Hade jag vetat det hade jag nog åkt ut till Sävar. Nu blev det daminnebandy på Tv istället. Kan väl bara hålla med om att målvakterna var väldigt bra i båda lagen. 1-0 till Iksu vilket var rättvist tycker jag.
Sävar verkar trots allt ha fått till spelet någorlunda. När jag kollade hemsidan som uppdaterades fortlöpande med både matchfakta och kommentarer. Heder åt Sävar.
Ganska snabbt i andra gjorde Sandåkern 0-4 vilket jag trodde skulle bli raset för Sävar. Men man verkar ha bitit ihop och gjort en riktigt bra match. Svårt att säga när man inte sett matchen om det beror på att Sandåkern tog det lugnt eller om Sävar spelade upp sig.
Men till helgens två högintressanta matcher:
Thorengruppen-UIK, vem följer Sandåkern till kvalet? Mitt tips har varit och är fortfarande Thorengruppen. UIK kan vinna men jag tror ändå att Thoren blir 2a till slut. UIK kan spela helt avslappnat vilket kan ge en viss fördel. Tipset blir 6-5 till Thgr.
Bottenmötet Täfteå-Vindeln då? Satsar min peng på Täfteå. Har fördel av sin alldeles för trånga hall. Dessutom tror jag att man ser till att ha bästa möjliga lag på söndag.
Vindeln måste vinna och jag tror att det kommer att knyta sig fullständigt. Psyket hos Vindeln pojkarna är nog inte det bästa. Hade det varit det så då hade man vunnit mot Sävar.
Hög intressant match ikväll är IKSU ungdom mot Ersboda i dam 1an. Ersboda måste nog vinna för att hålla sig kvar i 1an. Frågan är hur taggade är Iksu?? Motivation slår klass, vill och kan Dille motivera sina småtjejer till vinst i denna match?
Tippar faktiskt Ersboda vinst.
Umeå City herrarna möter Granlo i kväll. Den chans man har nu att fixa serieseger kan man väl ändå inte försitta?? Tror faktiskt jag ska åka och se matchen. Granlo har bröderna Samuelsson som ska spela med Dalen nästa säsong. Så det kan bli riktigt kul.
Helgen kommer att räta ut en hel del frågetecken, så vi får se på måndag hur saker och ting har utvecklat sig.
-Anna Wijk i Rig måste nog vara bäst i stan, landet troligen tom i världen bland juniorer.
-Jag håller faktiskt på Vindeln ikväll. Vill ha dom kvar i 3an.
-Sävar håller jag också på lite granna.
-Håller defintivt på Hörnefors men det är redan kört.
-Jag vill verkligen att lagen utanför stan ska leva.
-Clemensnäs och Täfteå helst till 4an. Tycker inte att innebandy i Täfteå verkar (på herrsidan) vara speciellt seriös. Men om jag fått välja då skulle Spif ramla ur.

Inga kommentarer: