fredag 8 februari 2008

Rumble in the jungle

Bilden är från matchen Georige Forman vs Muhammed Ali, det klassiska mötet som kallades "Rumble in the jungle"
Djungeln denna gång får stå för Vindeln. Sävar åker upp och spelar en väldigt viktig match för båda lagen. Skulle Sävar vinna, ja då klarar man kontraktet. Samtidigt som Vindeln ligger väldigt pyrt till. Mitt tips blir Sävar seger med 4-5. Vet inte varför men jag känner det på mig.
Skulle faktiskt ge ett par hundra för att få tillgång till Sävars forum. Skulle vara intressant att läsa de interna sidorna.
Sandåkern och Thorengruppen möts i en match som avgör var seriesegern går. Mötet är redan en riktig snackis. Båda lagen försöker skaffa sig övertag genom "trash talk" redan innan match.
Mitt tips går till Sandåkern. Nu säkrar man seriesegern och vinner med 6-4. Undrar om Johan Karlberg spelar med Sandåkern, har hört rykten om att han numera är registrerad för SSK. Vilken förstärkning isåfall.
Gamla Stan - Täfteå slutar med klar Gamla Stan seger, 8-2.
Övik-Spif blir helt klart Övik seger. 5-1. Student gänget gillar inte bortamatcher utanför stan.
Ersboda-Obbola helt ointressant match. Men Ersboda vinner mot ett Obbola som numera tänker mera på fotboll än innebandy. 7-3.
Clemens-Uik. Clemens tar tag i sista strået och vinner med 6-5.
I dam elit så spelar bara Iksu och det mot Övik och det blir alltid seger.
I herr elit har Dalen match mot Aik borta. Och det blir faktiskt seger. Bröderna Boden dominerar.
I dam ettan har Vännäs match mot Iksu ungdom hemma och man tar faktiskt en seger. Tror Iksu ungdom har kommer att göra en plattmatch. Kanske man vill ha kvar Vännäs i ettan?
Ersboda bör ta 3 poäng mot Rönnskär, bottenlaget borta ska vara en lätt match.
City vinner säkerligen mot Sundsvall.
Likaså säker seger för Rig mot Sävar.
I herr 2an tar Söder emot Öjebyn, och då blir det seger. En välkommen hjälp till Ersboda.
Som möter G/M borta och tar en enkel seger. Och blandar sig på allvar i striden om serieseger.
-Afrikansk fotboll är väldigt underhållande.
-LG games i hockey känns sådär.....
-Bandy VM känns verkligen sådär.....
-Skidskytte VM känns sådär, men om jag får feber eller akut magsjuka kanske jag ser på.
-SSK- Thoren blir min match, ska bli riktigt kul, tror att det kan bli riktigt hett.

Inga kommentarer: