fredag 15 februari 2008

Mattias Mattsson dominerade

Bilden är från umeacity.se och tagen av Mats Ragnarsson
Mattias Mattsson (Görans grabb) dominerade. Ja nyss hemkommen från matchen så är det Mattias man kommer ihåg. Om jag räknade rätt så blev det 2 mål och 2 ass. City var helt klart illa ute men man redde tillslut ut problemen. En vinst som kan ge skjuts mot serieseger.
Ska vi ha 2 lag i eliten? Ja absolut, Umeå är ju innebandyns huvudstad. Tror att det kommer att blir fruktansvärt tungt för City i superserien men med några riktigt bra nyförvärv så....
Ersboda - Iksu ungdom 2-5 enligt rykten på läktaren. Hm, då blev det ingen läggmatch. Skönt.
Men förbundet gör då inget för att undanröja alla tvivel. Båda domarna är Ersboda killar. Tänk om matchen stått 4-4 och dom hade tagit ett tveksamt frislag 19.55 i tredje som gett Ersboda segern, snacka om att det skulle bli skitsnack.
För att förtydliga så ska jag med en gång säga att Roland Alexandersson och Nariman Navee är 2 verkligt ovande domare. Helt klart ämne för något riktigt stort. Men detta är också ett exempel på att innebandy familjen är liten.
Nu ska jag (sport nörden) se Björklöven-Malmö på dvd. Har faktiskt lyckats undvika att höra hur det gick.
-Bröderna Samuelsson fågel eller fisk. Tror nog att det blir fågel men kanske inte redan nästa säsong.
-Varför håller jag framförallt på Hörnefors men också Sävar och Vindeln och andra byalag. Jo det ska jag utveckla senare.
-Vill också hälsa till Ingrid (innebandy enligt mig) min favvo bloggare.
-Nu tar jag ut biran ur kylen och kollar hockeyn.

Inga kommentarer: