onsdag 16 januari 2008

Rig knappt utslaget

Bilden kommer från vk.se
På tisdagen såg jag jsm matchen mellan RIG och Kais. Kais vann efter att ha avgjort i öppet mål. En väldigt underhållande match och väldigt många duktiga spelare. Kais spelarna tillhör precis som Riggarna ett innebandygymnasium. Men flera av Kais spelarna har redan spelat i div 1 denna säsong och kanske det är det som avgjorde. Rig kunde mycket väl ha vunnit matchen, men några individuella misstag gjorde att Kais vann matchen. Misstagen kom av att Kais hela tiden låg på högt och checkade hårt. Enormt aggresivt spel över hela banan. Vilket gjorde det svårt för Rigbackarna att göra bra uppspel och hålla bollen inom laget.
I Kais fanns det liksom i Rig många som verkligen kommer att bli storspelare. Kais Sonny Pettersson 3 mål imponerade mest.
I Rig tycker jag efter att ha sett dom i några matcher att Emil Strandvad och Rickard Eriksson är bäst. Max Wahlgren med sitt skott och målsinne är också en spelare som jag tror på. Det kan inte vara en slump att han gör så många mål.
-Sävar tappar fler spelare, William Larsson nu tydligen. William vet jag inte så mycket om, har nog inte sett honom i så många matcher. Men nog f--n måste det vara turbulens i laget fast än dom mörkar. Fortsättning följer.....
-Till er som mailar, jag är inte Rig hatare. Inte alls. Men jag ska nog försöka förtydliga min åsikt om Rig senare.
-Iksu 2 i Europacupen, jasså.... Tyvärr känns det inte så vansinnigt hett direkt. Men det är faktiskt precis som det skrevs i VK. Många spelare som kommer till IKSU utvecklas enormt.
För mig är Namita Andersson ett ex, jag förstog aldrig hennes potential när jag såg henne i Holmsund och blev väldigt förvånad när jag såg att hon kom med i landslaget.

Inga kommentarer: