söndag 4 november 2007

City imponerar.

Bilden är snodd från Umeå citys fantastiska hemsida.
Lite matcher denna helg men två matcher med Umeå Citys herrar stog på helgens program. Johan Rehn som har varit helt fantastisk borta på landslags uppdrag. Vilket gjorde mig lite tveksam. Varken John Edström eller Fredrik Lundberg har riktigt övertygat mig hittils. Men det visade sig vara fel, John gjorde 2 riktigt bra matcher. Väldigt roligt eftersom John inte fått förtroendet så många gånger.
2 vinster, båda ganska klara. Inget storspel i mathen mot Tyresö men vinsten ändå aldrig hotad. Det visar väl på klass trots allt.
Jakob Lundmark är vass i år. 17 mål 5 ass hittils. Mats Jonsson är redan glömd av Citys supportrar. Nej knappast, men Jakke är riktigt bra. Vill framhålla Lasse Bergström nybliven back. Han imponerar tycker jag. Förstog aldrig värvningen av Lasse ifjol när Dalen snodde honom från City, menar direkt från soffan till elitserien. Så lätt är det väl inte?
Helgens storskräll stog Vindeln för i Div 3 herrar. Klar seger, årminstonde siffermässigt över Thorengruppen. Thgruppen gör bara 1 mål!!! Trodde faktiskt att det var felrapporterat. Eller har dom rivit bort mattan och tagit fram sin hatade parkett igen. Bara för att få fördel av hemmahall??
En liten skräll är Sandåkern-Uik 4-4. Men UIK vet man aldrig var man har. Ett lag med väldigt bra inställning. Kan aldrig räcka till att hota SSk eller Thgruppen i längden men dom sätter onekligen färg på serien. IBK Ersboda hänger också på, vilket också är oväntat. Ska serien klyvas i 2 bitar? Obbola verkar också hänga på. Zacke verkar het, 14 utv minuter borta i Skellefteå med en tia vid slutsignalen. Det är precis så det ska vara när Zacke är på topp.
Övriga lag verkar inte ha någon stabilitet utan vinner och förlorar huller om buller.
I div 4 så vinner GUIF över Röbäck med 13-3. Efter 1 period är det 3-3 sedan tar det väl slut för gamlingarna i Röbäck. Konstigt att Röbäck ställer upp med detta lag jag trodde att man ville låta alla sina lovande ungdomar prova på seniorspel???
Daniel Rojas kallade jag hjärnsläpps spelare, hade jag rätt eller hade jag rätt??? 3x 2 + matchstraff. Pinsamt.
Holmsund City har sparkat sin herrtränare, han som varit handbollstränare sparkade och har nu ersatts av demontränaren Petter Ekholm. Framgångarna kommer, tänk bara på nyförvärven Carlos "badbollen" Valdivia och Jani "Zorro" Meskanen. Snacka om scouting på hög nivå.
I div 2 herrar förlorade både Hörnefors och Spöland, inte bra. Som sagt det blir ruggigt tungt i år.

Lite utanför innebandyn.
-Izabella Scorupco (stavningen?) vilken vacker kvinna!!!
-Är det ingen fler än mig som är hjärtligt trött på Anders Timell, är ju snart tyckare i allt som gäller sport. Helt meningslöst att ha med sådana fjantar.
I veckan ska jag författa ett inlägg om en av Umeås största innebandyprofiler.

Inga kommentarer: