måndag 19 november 2007

Tråkigt på jobbet

Bilden från Sävars hemsida. Observera Per Lindgrens nya frissa. d
Det är kul att få respons på mina blogg inlägg, mer kommentarer om herr 3an efterfrågas. Ja vad ska man säga, Thoren och Sandåkern tog nya segrar och precis som jag sagt förut går dom mot kval under våren. Inga andra lag kommer att hota i längden. UIK kommer säkerligen att tappa, Thoren visade sig i helgen att vara betydligt starkare. Men återigen Patrik Andersson i UIK blir jag imponerad av. 16 mål hittils bra gjort. Erik Zakrisson har enligt VK iallafall gjort alla 5 målen för Obbola borta mot Övik, säger allt om Zackes betydelse för Obbola.
IBK Ersboda då, jo dom hänger på toppen men att dom ska hota Thoren eller Sandåkern i längden tror jag inte är möjligt. IBK har nog inte tillåtelse att kvala heller, knappast ambition att spela i 2an heller. Så jag hoppas verkligen att Thoren och Sandåkern tar 1a och 2a platsen. Lagen har potential och är tillräckligt seriösa för avancemang.
När det gäller botten så får Täfteå det allt tyngre, ny förlust nu mot Vindeln. Vindeln är också illa ute trots att man tagit några vinster på slutet. Clemensnäs kommer också få våndas i botten av tabellen under resten av säsongen. Sävar ligger pyrt till men efter att ha sett matchen mot Sandåkern så tror jag att det finns tillräckligt kunnande för att hålla sig på säker mark. SPIF är och förblir ett lag utan stabilitet. Vet inte alls var dom står egentligen.
I dam 2an förlorade Söder mot Övik på bortaplan, förlusten tog nog väldigt hårt eftersom deninte ens kommenterats på deras hemsida. Hammarängen verkar stabila, bara inte Skellefteå IB plockar fler talanger därifrån under säsongen. Örnsköldsvik kommer förmodligen att avancera och vara ett starkt hot mot Holmsund. Övriga lag hänger nog inte med. Söder och Vindeln har tappat många poäng redan och det kan definitivt vara avgörande.
Återigen måste jag säga att det är synd att lagen inte lägger in matchhändelser. Är det för att man inte ids eller är IDA för svårt. Jag tror att man inte ids, det känns inte viktigt. Ta tag i det förbundet!!!
Holmsund vann igen med Petter Ekholm som coach. Vem har sagt att inte det kan vara effektivt att sparka en tränare???
Nåja, GUIF och Vildmännen ser ut att göra upp om slutsegern och gå upp i 3an igen. Hoppas att Vildmännen isåfall skärpt till organisationen från föregående sejour.
Såg innebandy på TV, Erik Ställ imponerade och Mats Jonsson gjorde 2 mål. Kul, att Erik skulle lyckas trodde inte jag. Men även jag kan ha fel......

-Em kval på onsdag, Zlatan visar vägen och måltorkan upphör. Var inte oroliga det blir EM.
Det är bara att inse att Sverige inte räcker till mot toppnationerna. Med matchotränade spelare, alla 4 på mittfältet. Kul förresten att Fredrik Ljungberg numera spelar i landslaget men är skadad i klubblaget. Vad säger West Ham om det?

Inga kommentarer: