torsdag 22 november 2007

Foto:Mats Ragnarsson/umeacity.se
Isbrytaren tuffar vidare, vinst och avancemang till semifinal. Starkt att vända matchen mot Järfälla 0-3 in i andra perioden. Som sagt det har vänt.
Söder vinner mot Ersboda i derbyt i div2norra. En skräll tycker jag, hade förväntat mig att Ersboda skulle tillhöra toppen. Kanske till och med chans till avancemang till div 1.
Men där hade jag fel. Tycker att Söders framfart i 2an också är överraskande. Kanske eller till och med troligt att David Ginola Lundberg har gjort ett kanonjobb med laget.
Här har nog Umeå city en hel del att hämta. Saknar en spelare och det är Alexander Liljemark som spelade i Söder och var väldigt bra ifjol vår. Var har han tagit vägen, någon som vet?
Rig vann komfortabelt borta i skokartongen över Vännäs i damernas div 1. Definitivt ingen skräll. Rig imponerar. Brukar läsa på deras hemsida och det var där jag läste om gröna och röda passningar. Gröna är alltså säkra pass som motståndarna inte anstränger sig att bryta. Röda är de som är svåra och motståndarna vill bryta. Tänker verkligen Riggarna på det i matcherna. "I dag ska vi träna på gröna passningar och jag ska slå minst 5 st varje period." Det funkar säkert Riggarna har nog större intelligens än de spelare jag spelat med.
Om jag skulle ha sagt till någon i mitt lag som jag var spelande tränare i att idag ska vi slå många gröna passningar så hade dom inte trott att jag varit klok.
Känner inte Peter Svensson, men en riktig innebandy teoretiker är han definitvt. Dessutom en riktigt bra innebandyledare. Det är nog helt klart. Men för en utomstående kan det verka som rent svammel det han skriver.
-Vi tränar för att förlora serien inte för att vinna
-Idag ska vi slå många gröna passningar.
Jaja deras resultat visar att det funkar.

Sverige tar sig till Em slutspel i fotboll. Men något säger mig att där har man inget att hämta. Såg England-Kroatien en liten stund efter Sverige matchen och då ser man en jäkla skillnad i skicklighet.

Dille har också en blogg. http://dilles.blogg.se/
Ingrid från Umeå har också en http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Kul med lite bloggkompisar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Alexander Liljemark, min bror, är på Hjälmareds folkhögsskola. Han har inte bara slutat utan han tränar lite där borta med Alingsås div 2 lag men har problem med knäet som han skadade i början av fotbollssäsongen...
Ingen vet vad han gör nästa år, men vi är sugna på att spela tillsammans någon gång.. Kanske Söder? Om jag nu kommer igång igen efter den här hösten... Det gör jag!