torsdag 15 november 2007

Derbyt som svalnade.

Foto Per A Adsten VF.
Först och främst vill jag be Mats Ragnarsson om ursäkt. Naturligtvis skulle jag ha skrivit var jag tagit de bilder jag använt. Har använt Mats bilder som illustration.
IKSU-Dalen damderbyt med stort D. Nja det blev det inte alls. IKSU var alltför överlägsna och drog ifrån snabbt. Matchen var över efter en period. Blev imponerad av Hanna Lundström naturligtvis, me också Namita Andersson. Verkligen bra.
Intressantare än matchen var snacket mellan tränarna. Curt och Örjan käftade på innan och efter match. "Curt den okunnige innebandyledaren" var bäst. Visst är det väl fler än Örjan som tvivlat på Curts innebandykunskaper. Peter Grubbström är väl den som står för kunskapen och Curt den karismatiske och store ledaren. Curts angrepp på Örjan var väl inte så träffsäkert. Att hans meriter kommer från stenåldern. Nej, bättre måste du komma med Curt. Örjans meriter kommer från de sista 6 åren. Hela disskusionen har lite "This town aint big enough for the both of us" Men det är klart att det ryms en till storkäft. Välkommen Örjan.
En annan sak som förvånar mig, jag menar detta är elitinnebandy. 3 av Dalens bättre spelare var borta pga resa och jobb??? Märkligt tycker jag. I Dalens lag gör Ida Karin Berglund 2 mål, det är lite Zacke över henne, knappast träningsvillig men oj vilken talang. Åtminstone har hon varit rätt lat men hon kanske har mognat. Men det är häftigt att se hennes snabbhet.
Peter Svensson ledare i Rig har kommenterat omvärldens (enligt honom) stora fråga, vill Rig verkligen gå upp i elitserien. Han svammlar på rätt bra och ett citat är "Just nu tränar vi för "att förlora serien" snarare än för att vinna den" slut citat. VA?? Vad menar han. Men det är kanske det Rigs killar praktiserade, förlust mot Spöland. Oväntat minst sagt.
Skit samma framtiden får utvisa, men visst är Rig ett väldigt bra lag obesegrade hittils.
Min favorit till seriesegern, om dom vill alltsa ;=).


2 kommentarer:

wino sa...

Skulle vilja se dom gamla bloggarna om Sävar-cup osv, om du har kvar dom? för hittar dom inte på sidan.

klykskott sa...

Jo om du klickar på äldre inlägg längst ner så hittar du dom.