tisdag 27 november 2007

Imponerande

Bilden från www.lagsidan.se/iksuung
Jag är faktiskt väldigt imponerad, vilket drama och vilka häftiga svängningar.
Många mål och många imponerande individuella prestationer. 6-4 till Riggarna när några sekunder återstog av 2a perioden. Då trodde jag att det var avgjort.
Men Iksu vände på ett imponerande sätt. Man byter målvakt och kommer ut och krigar sig till seger. Ledarmatchen vinns helt klart av Iksu. Iksu spelade helt klart bättre taktiskt.
Efter denna match kan jag inte se att något lag ska hota dessa 2 i toppen. Utan seriesegern hamnar hos Rig eller Iksu, detta förutsatt att man går för fullt hela säsongen.
Rig har enormt mycket kvalitet i laget och blir det inte psykbryt efter denna första förlust så kommer returen senare denna säsong att bli väldigt avgörande. Men det är ju som Peter Svensson säger: Vi spelar för att förlora serien, så då kan inte pressen vara alltför stor i Rig laget.
Tack för underhållningen, jag kommer på fler matcher. För detta var kul, jäkligt kul. Ni som precis som jag hänger på läktarna under herrmatcher prova en dammatch. Ni blir överraskade.
Bästa spelare i denna match tycker jag var Emelie Nordlinder i Iksu, alaget nästa.
Ikväll spelas ytterligare ett derby i stan, Umeå City - Ersboda. Samtidigt invigs Vildmannahallen. Tror stenhårt på City seger, 6-3.
Ses på läktarn....

2 kommentarer:

Innebandy Enligt Mig sa...

Såg att du länkat till mig... "bloggkompisar" lät kul.
Himmel så kul att det skrivs om innebandyn i Umeå. Keep up... jag läser.

Innebandy Enligt Mig sa...

http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Ja det var alltså den Ingrid